Czyli co należy robić krok po kroku od momentu wybrania numeru 112
- miejsce rozmowy powinno znajdować się w pobliżu miejsca zdarzenia i
pozwalać na przeprowadzenie spokojnej rozmowy z operatorem (bez
zakłóceń),
- jeśli to możliwe, połączenie z operatorem numeru „112” powinno być
wykonane przez osobę znajdującą się bezpośrednio w miejscu zagrożenia
lub inną osobę będącą świadkiem danego zdarzenia,
- po wybraniu numeru „112” należy czekać cierpliwie do momentu
zgłoszenia się operatora, nie odkładać słuchawki do czasu, gdy
połączenie nie zostanie podjęte (połączenie jest bezpłatne, więc nie
generuje kosztów dla zgłaszającego zdarzenie),
- krótko opisać zdarzenie lub sytuację, której było się świadkiem w
celu wezwania przez operatora CPR właściwej służby, podać swoje imię i
nazwisko,
- wskazać miejsce przebywania/adres, w którym miało miejsce zdarzenie
lub sytuacja; jeśli to możliwe wskazać najszybszą drogę dojazdu do
miejsca zdarzenia,
- udzielać dodatkowych informacji na zadawane przez operatora pytania,
- wykonywać polecenia/instrukcje przekazywane przez operatora,
- nie rozłączać się do czasu wyraźnego polecenia operatora z uwagi na
konieczność przekazania najważniejszych informacji o zdarzeniu,
- jeśli sytuacja nagle się zmieni lub pogorszy, należy szybko o tym powiadomić operatora numeru „112”,
- należy starać się o chwilowe nie korzystanie z telefonu, z którego
dokonywano zgłoszenia na wypadek, gdyby operator próbował skontaktować
się ponownie w celu weryfikacji informacji lub udzielenia innych
dodatkowych informacji.
źródło: http://www.112.gov.pl/112/jak-dzwonic-na-112/399,JAK-DZWONIC-NA-112.html